Konut satın alma aşamasında en fazla alternatife ve bilgiye ulaşılabileceği düşünülen kaynakların başında yüzde 25 oranı ile internet haberleri / emlak siteleri geliyor. Bu mecranın en yakın takipçisi ise yakın çevredekilerin düşünceleri ve tavsiyeleri (yüzde 21).
Yakın çevre, özellikle erkek tüketicilerin konut satın alma aşamasında en fazla alternatife ve bilgiye ulaşabileceğini düşündüğü kaynakların başında geliyor.
Emlakçılar, televizyon ve inşaat firmalarının web siteleri de konut satın alma aşamasında en fazla alternatif ve bilgiye ulaşılabilen kaynaklar olarak görülüyor. Birçok konut projesi reklamına rastladığımız gazete ise alternatif ve bilgi çeşitliliği açısından hedef kitlenin sadece yüzde 9'u tarafından etkin bir mecra olarak tanımlanıyor.
Birinci sırada yer alan internet, 2544 yaş aralığındaki tüketiciler arasında etkin bir mecra olarak tanımlanırken gazetenin daha çok 55 + yaş üstü tüketiciler arasında (yüzde 16) ön plana çıktığı görülüyor. 3. sırada yer alan emlakçılar ise C1-C2 sosyoekonomik grup tüketicilerin alternatif ve bilgi çeşitliliği açısında etkin bulduğu bir mecra olarak karşımıza çıkıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder