Emlakta sektöründe iş yapan herkes biliyor ki daha az zaman ve para harcayarak internetin avantajlarından faydalanmak mümkün.
İnternetin matbaadan sonraki en etkili değişimlerden biri olduğunu biliyoruz. Her emlakçı kendini internette de bir marka olarak düşünmeye başlamak durumunda. Bu artık bir seçenek değil, mecburiyet. Ve güzel haber şu; internet dünyasında herkese yer var. Şunu eklemekte fayda var; sosyal medya sizin başarınızı oluşturmaz, sadece sizi hızlandırır. Çalışmayı bırakırsanız, burada öğrendikleriniz tümüyle işe yaramaz hale gelir. Başarınız tamamen size bağlıdır.
Burada sizi sınırlayacak tek şey ne kadar uzağa gitmek istediğinizdir. Facebook, Twitter, instagram ve diğer sosyal medya araçları, modern dünyanın temel taşlarıdır. Sizi yeni dünyalara götürürler, tutkularınızı başarılarınızı başkalarıyla paylaşmanızı, rakiplerinizden farklılaşmanızı, markanızı mümkün olan en geniş kitleye ulaştırmanızı sağlarlar. Peki bunu nasıl sağlarlar bir bakalım;
Sosyal Medyada Kendiniz OlunNeyseniz o olun. Sahte değil, gerçek olursanız insanlar sizi veya markanızı severler. Olduğunuzdan farklı görünmek size faydadan çok zarar getirecektir. İnterneti etkin kullanmayı düşünüyorsanız dijital markanızı oluşturmanız şarttır. İçeriğinizi hangi mecradan paylaşırsanız paylaşın, işinizdeki farkınızı anlatabiliyor olmanız önemlidir.
Emlakta sosyal medya kullanıcılarına, takipçilerinin sayılarına değil de takipçileriyle aralarındaki etkileşimin kalitesine göre değer veriliyor. Fırsatlar, insanların yöneldiği yerde bulunur. Eskiden emlakçılar, markalarını televizyon, dergi ve gazeteleri kullanarak oluşturdu. Şimdi markalar aynı işi daha düşük maliyetle ve kimsenin onayını almaya gerek duymadan sosyal medya ile yapacak.
Sosyal Medyada Orjinal OlunGüven her yerde olduğu gibi burada da önemli, sosyal medyada dürüstçe paylaşmalısınız. Ortaya koyduğunuz içerik kötü ve güvenilmez olursa, kimse tarafından izlenmez. Kaliteli içerik ürettiğinizde sosyal medyada onca emlakçıdan ayrışır ve en üste çıkmaya başlarsınız herkes sizi farketmeye başlar; işin özünde sabır var tabi ki... Kendiniz olun, başarılı olan bir başkasını sakın taklit etmeye kalkmayın, kaybedersiniz. Çünkü insanlar sizin taklitçi olduğunuzu sosyal medyada hemen anlarlar. Yeterince iyi içerik üretiyorsanız insanlar sizi bulup takip edecek, sizinle iletişime geçecektir. İnsanları konuşturmak ise işin özüdür. Bu yıllardır değişmeyen kulaktan kulağa yayılma modelinin internetteki temelini oluşturuyor.
Fırsatları Yakalamak için Şeffaf Olun
Ziyaretçileriniz, onlara doğru olanı söylemenizi isterler. Elbette kaliteli içerik, üstün hizmet, kendilerine değer vermenizi ve eğlenceyi de isterler ama hepsinden önce karşılarındakinin dürüst olmasını isterler. İnsanlar, internete giriyor ve deneyimlerini, düşüncelerini, fotoğraf ve videolarını birkaç dakika içinde kolayca başkalarına aktarıyor. Tüketiciyi aldatma devri çok geride kaldı. Kişisel markanızı istediğiniz gibi şekillendirip renklendirebilirsiniz ama özünde dürüstlük olmazsa olmaz.
Ziyaretçileriniz, onlara doğru olanı söylemenizi isterler. Elbette kaliteli içerik, üstün hizmet, kendilerine değer vermenizi ve eğlenceyi de isterler ama hepsinden önce karşılarındakinin dürüst olmasını isterler. İnsanlar, internete giriyor ve deneyimlerini, düşüncelerini, fotoğraf ve videolarını birkaç dakika içinde kolayca başkalarına aktarıyor. Tüketiciyi aldatma devri çok geride kaldı. Kişisel markanızı istediğiniz gibi şekillendirip renklendirebilirsiniz ama özünde dürüstlük olmazsa olmaz.
Markanızı geliştirmekle meşgulken, sosyal medyaya bıraktığınız izlere çok dikkat edin; en son twitter mesajınız, facebooktaki yorumunuz blogunuzda yayınladığınız yazı, sizin özgeçmişinizdir artık.
Emlakta Markanızın Geleceği için Dijital Pazarlama Planınızı YapınŞimdiden planlarınızı yapmaz, nereye gideceğinizi kararlaştırmazsanız başınız derde girecek demektir.
Dijital pazarlama planı markanızın internetten istediği sonucu almaya yönelik çabalarının bütününü planlar. Bir dijital pazarlama planı aşağıda yer alan beş temel soruya verilen yanıtların yer aldığı bir rehber niteliği taşır:
Dijital pazarlama planı markanızın internetten istediği sonucu almaya yönelik çabalarının bütününü planlar. Bir dijital pazarlama planı aşağıda yer alan beş temel soruya verilen yanıtların yer aldığı bir rehber niteliği taşır:
- Şu anda neredeyiz?
- Nerede olmayı istiyoruz?
- Gelişmemizi nasıl ölçebiliriz?
- Olmak istediğimiz yere nasıl ulaşabiliriz?
- Gelişmemize yönelik yol haritamızı nasıl saptayabiliriz ve denetleyebiliriz?
Bu sorulara verilecek yanıtlar her şeyden önce ilerlemenin en kolay yolu olarak görülmemelidir; ancak zamanla ilerlemeyi kolaylaştıran bir role sahiptir. Çünkü ortak bir anlayışı yansıtır ve özellikle sosyal medyada markanızın yaşayabileceği herhangibir krizi daha az zararla atlatmanızı sağlar.
Sosyal Medyada Nitelikli İçerik Oluşturun
Markanızı, sosyal medyada yayarken iki unsura ihtiyaç duyarsınız: hizmet ve içerik. Paylaşımlarınız mutlaka emlak ile ilişkili olmalı. Ürün ne olursa olsun kaliteli donatılmış olmalı. Doğru dürüst hazırlanmamış bir bilgi ortaya koyuyorsanız kaybedersiniz. Yaptığınız işi iyi bilmeden kazanamazsınız. Nitelikli içerik, blogunuza hedef kitlenizi çekmek için sosyal ağlara pompalayacağınız şeydir. Tutkunun yanında uzmanlık sayesinde var olur. O nedenle hizmetlerinizden öyle bir bahsetmelisiniz ki başkaları sizinle boy ölçüşemesin.
Markanızı, sosyal medyada yayarken iki unsura ihtiyaç duyarsınız: hizmet ve içerik. Paylaşımlarınız mutlaka emlak ile ilişkili olmalı. Ürün ne olursa olsun kaliteli donatılmış olmalı. Doğru dürüst hazırlanmamış bir bilgi ortaya koyuyorsanız kaybedersiniz. Yaptığınız işi iyi bilmeden kazanamazsınız. Nitelikli içerik, blogunuza hedef kitlenizi çekmek için sosyal ağlara pompalayacağınız şeydir. Tutkunun yanında uzmanlık sayesinde var olur. O nedenle hizmetlerinizden öyle bir bahsetmelisiniz ki başkaları sizinle boy ölçüşemesin.
Platform Seçimine Dikkat Edin
Sosyal medyada seçebileceğiniz üç format var: görüntü, ses ve yazı.
Sosyal medya platformlarının nasıl kullanılacağına dair son derece detaylı bilgiyi siz de kolayca bulabilirsiniz. Bunları burada yenileyerek zamanınızı harcamak yerine bu bölümde size en iyi kaynaklardan bazılarını aktarmak istiyorum;
Sosyal medyada seçebileceğiniz üç format var: görüntü, ses ve yazı.
Sosyal medya platformlarının nasıl kullanılacağına dair son derece detaylı bilgiyi siz de kolayca bulabilirsiniz. Bunları burada yenileyerek zamanınızı harcamak yerine bu bölümde size en iyi kaynaklardan bazılarını aktarmak istiyorum;
Youtube
Youtube ile başlayabilirsiniz orası bir okyanus: çok büyük bir mecra ve nitelikli içeriklerinizin bu mecrada olması oldukça önemli. Hedef kitlenizin markanızle birebir etkileşime girebilecekleri iyi mecraların başında geliyor. Hedef kitlenizin merak ettiği konuları videolarınız ile cevaplayın. Google ile entegre çalıştığı için bir çok arama sonucunda videolarınızın da çıkması markanızın bilinirliğine oldukça katkı sağlar. Youtube'da videonuz oynarken köşede logonuzun görünmesine izin verir ki bu değerli bir özelliktir. En iyi tarafı da size beş kuruş maliyet getirmemesidir. Kaç izleyiciniz olduğu önemli değildir. Önemli olan o izleyicilerin ne kadar hedef kitlenizden olduğudur. İlginizin büyük bölümünü ayırmanız gereken yer, genel anlamda marka konumlandırma çabalarınızdır. Eğlenceli ve bilgili olduğunuzu hissettirdiğiniz videolar hazırlayıp bunları Youtube'da paylaşın. TubeMongul gibi platformlar kullanıp videolarınız birçok video sitesine tek seferde yükleyemeyi de tercih edebilirsiniz.
Bloglar
Blogların emlakçılar için bir çok avantajı var ama en önemlilerinden biri; içerikleri günlük olarak değişip arttığı için insanların internette sizi arayıp bulmaları daha kolay olur. Web sitelerinde aynı şey geçerli değildir. Bir web sayfası yayımlamak oldukça büyük bir emek isteyen, hatta kimi zaman yeni yazılımları öğrenmeyi gerektiren bir iştir. Blog web sitesinden kolaydır. İstediğiniz gibi kişiselleştirebilirsiniz ve ayrıca bedavadır. Diğer tüm platformlar sizi buraya, hedefinize, blogunuza getirir. Wordpress ve Tumblr mevcut blog siteleri arasında en iyi en popülerleri. Wordpress dünyada en çok kullanıcıya sahip. Wordpress’in ücretli veya ücretsiz pek çok şık ve zarif temaları var. Diğer yandan, Tumblr ise kullanımı çok kolay, tasarımı çok sade bir site. Pek az kişinin bildiği bir şey de Tumblr’ın alan adınızı bedava yayımlayan tek blog sitesi olduğu.
Blogların emlakçılar için bir çok avantajı var ama en önemlilerinden biri; içerikleri günlük olarak değişip arttığı için insanların internette sizi arayıp bulmaları daha kolay olur. Web sitelerinde aynı şey geçerli değildir. Bir web sayfası yayımlamak oldukça büyük bir emek isteyen, hatta kimi zaman yeni yazılımları öğrenmeyi gerektiren bir iştir. Blog web sitesinden kolaydır. İstediğiniz gibi kişiselleştirebilirsiniz ve ayrıca bedavadır. Diğer tüm platformlar sizi buraya, hedefinize, blogunuza getirir. Wordpress ve Tumblr mevcut blog siteleri arasında en iyi en popülerleri. Wordpress dünyada en çok kullanıcıya sahip. Wordpress’in ücretli veya ücretsiz pek çok şık ve zarif temaları var. Diğer yandan, Tumblr ise kullanımı çok kolay, tasarımı çok sade bir site. Pek az kişinin bildiği bir şey de Tumblr’ın alan adınızı bedava yayımlayan tek blog sitesi olduğu.
Tumblr’daki bir başka artı ise yeniden bloglama özelliği. Kullanıcılar, sevdikleri bir konuda Tumblr’da birinin birşey yazdığını görünce, isterlerse o yazının üstünde bulunan “reblog” simgesine tıklıyor ve böylece söz konusu yazıyı hikayeyi kendi çevrelerine dağıtıyorlar. İşte “Kulaktan kulağa iletişim 2.0” iletişim böyle birşey.
Bu platformları kullanırken aklınızdan çıkarmamanız gereken en önemli husus, blogunuzun arayüzü olmalıdır. “TAKİP” simgelerini mağazanızın vitrinini işaret eden tabelalar olarak kabul etmelisiniz. Sıradan bir ziyaretçiyi müşteriye dönüştürecek olan onlardır.
FacebookEmlak işiyle uğraşıyorsanız bir Facebook Hayran sayfanız mutlaka olmalı. Burda çok karıştırılan bir konuya çıklık getirmekte fayda var; kullanıcı profil sayfanız ile hayran sayfanız aynı görevi görmez neden mi? Çünkü profilinize en fazla beş bin kişi ekleyebilirsiniz. Bu işiniz kötü olacak ve sizin bu işten anlamadığınız algısını oluşturacaktır.
Daha önceden normal bir profiliniz varsa veya işiniz için bir grup kurduysanız bunları bozmayın. Eski profilinize veya grup sayfanıza, yeni hayran sayfanızın linkini ekleyin veya Facebook bu sayfaların bazılarını hayran sayfasına dönüştürmeye izin veriyor yardıma ihtiyacınız olursa benimle iletişime geçebilirsiniz.
Unutmamanız gereken en önemli şey, olduğunuz gibi görünmektir. Kendiniz olun. Böyle yaparsanız başarı şansınızı çok artırırsınız. İşin her zaman için bir maliyeti vardır ama nitelikli içeriğe ayırdığınız bütçeyi asla geçmemelidir.
Twitter
Twitter’ı içerik yayınlamak için kullanıyorsunuz, ama maksimum yüz kırk karakterle sınırlısınız. Twitter’ın bir emlakçı için alet çantasındaki en güçlü marka geliştirme aracı olmasının nedenleri var; büyük bir destek gücü var. Arama özelliği özellikle önemli avantajlar sağlar ve ulaşmak istediğiniz kişilere direkt ulaşmanızı sağlayan özellikleri vardır.
Twitter’ı içerik yayınlamak için kullanıyorsunuz, ama maksimum yüz kırk karakterle sınırlısınız. Twitter’ın bir emlakçı için alet çantasındaki en güçlü marka geliştirme aracı olmasının nedenleri var; büyük bir destek gücü var. Arama özelliği özellikle önemli avantajlar sağlar ve ulaşmak istediğiniz kişilere direkt ulaşmanızı sağlayan özellikleri vardır.
Twitter en baştan beri mobil bir platform olacak şekilde tasarlanmıştı, bu özelliği hedef kitlenize vermek istediğiniz mesajlar için oldukça önemli bir yere taşıyor bu mecrayı. Twitter sayesinde emlakçılar, müşterilerinin şikayetlerine anında vakıf olup anında cevap verebiliyor.
Ticari hedeflerinizi gerçekleştirmenizi sağlayan harika bir araçtır Twitter. Bir marka oluşturmak istiyorsanız hedeflerinizi twitter’a taşıyın. Twitter’dan en iyi insanları blogunuza çekerek faydalanabilirsiniz. Yüz kırk karakterlik mesajlarınızın ilginç, kaliteli ve anlamlı olmasına çalışın ki insanlar meraklanıp blogunuza gelsin ve içeriğinizi tüketsin. Bu siteyi bir çok kişi marka değeri oluşturmak için çok etkileyici şekilde kullandı bugüne kadar.
Instagram
Balık tutmaya gerçekten değecek bir gölcük. Çok sayıda coşkulu kullanıcısı var. Farklı bir açıdan yaklaşıldığında her ürün büyük başarılar elde edebilir. Günlük ziyaretçi trafiği ve paylaşım oranı ile Instagram çok güçlü etkileri olan bir görsel paylaşım platformu. Instagram’da kendi hashtaginizi oluşturup markanızın pazarlamasını yapmak oldukça etkili sonuçlar üretebiliyor. Instagramda oluşturacağınız profiliniz ile hedef kitlenizin sizinle iletişime geçmesini ve görselleriniz sayesinde mesajlarınızı daha fazla kişiye ulaştırabilmenizi sağlamak mümkün.
Balık tutmaya gerçekten değecek bir gölcük. Çok sayıda coşkulu kullanıcısı var. Farklı bir açıdan yaklaşıldığında her ürün büyük başarılar elde edebilir. Günlük ziyaretçi trafiği ve paylaşım oranı ile Instagram çok güçlü etkileri olan bir görsel paylaşım platformu. Instagram’da kendi hashtaginizi oluşturup markanızın pazarlamasını yapmak oldukça etkili sonuçlar üretebiliyor. Instagramda oluşturacağınız profiliniz ile hedef kitlenizin sizinle iletişime geçmesini ve görselleriniz sayesinde mesajlarınızı daha fazla kişiye ulaştırabilmenizi sağlamak mümkün.
Sosyal Medyanın En Önemli Araçları: Eyleme Geçiren Simgeler
Emlakçılar için son derece büyük öneme sahip bu simgelerin amacı ilgiyi çekmektir. Özellikle hedef kitlenizdeki ziyaretçilerinizi diğerlerinden ayırmak için oldukça önemli bir göreve sahiptirler.
Emlakçılar için son derece büyük öneme sahip bu simgelerin amacı ilgiyi çekmektir. Özellikle hedef kitlenizdeki ziyaretçilerinizi diğerlerinden ayırmak için oldukça önemli bir göreve sahiptirler.
- “E-posta abonesi ol”
- “Arkadaş olarak ekle"
- “Beni takip et”
- “Hayran ol” vs. şeklindeki simgeler ziyaretçilerinizin markanızla olan etkileşimlerini uzatmaları için iyidir.
Sosyal medya oyununda kazanan olmak istiyorsanız bütün çabalarınız yürekten gelmelidir.
Kendinize yatırım yapmadan evvel uzun vadeli geleceğinize yatırım yapmanız lazım. Yani elde ettiğiniz paralar, araştırmalarınıza içeriğinize ve eğer varsa personelinize kanalize edilmeli.
Son olarak, markanızı sosyal medyada geliştirme sürecini yüz metre yarışı olarak değil bir maraton olarak görmelisiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder